Slinkachu #1

Alweer een hele tijd geleden, ergens aan het begin van dit jaar, zag ik op tv iets voorbij komen over een bepaalde vorm van fotografie. Ik had gelijk zoiets van: “oh da’s leuk, dat ga ik ook doen…” maar, ik had nog niet de benodigdheden. “kom vaak genoeg in een kringloop, dus dat regel ik eerdaags wel” dacht ik. En tja toen viel mijn geheugen weer uit en vergat ik het natuurlijk als ik in een kringloop was en bedacht ik me dat als ik weer thuis was… Met al jaren geen kinderen meer over de vloer (mijn jongste is sinds vandaag 33!) heb ik ook geen speelgoed meer in huis natuurlijk.
En toen… zag ik een paar dagen terug bij Margriet dat zij ‘het’ ook had ontdekt en tja er is niet echt een naam voor kennelijk maar de naam van BEDENKER is wel bekend dus noem ik het ook maar zo.
En terwijl ik dan in een kringloop loop, denk ik er ineens wel aan… en terwijl ik rondkijk en niks geschikts vind… bedenk ik me ineens dat ik in mijn woonkameraankleding wel degelijk iets geschikts heb staan. Het is immers Sinterklaastijd?
En dus was het vanaf dat moment wachten op mooi weer…. op mijn hurken/knietjes gaan is al een drama dus dat ga ik niet zo maar doen, zeker niet als alles kletsnat is *grijns.
En na dagennnnnnnnn regen kon ik dan zopas é.i.n.d.e.l.i.j.k. ermee aan de slag dus een begin is er…

 

 

 

Zo leuk… het begin is er… al is het niet helemaal precies zoals het hoort maar de bedoeling is wel duidelijk. Nu maar kijken hoe ik dit verder kan oppakken, uitbreiden etc… dus toch ook nog aandacht erbij als ik in de kringloop ben en dus ook een nieuwe categorie per vandaag zodat ik die specifieke foto’s bij elkaar kan vergaren…

Heb én hou het goed  

40 gedachten over “Slinkachu #1

  1. ha die Melody
    leuk gedaan
    dus je hebt er een totaal nieuwe hobby bij
    en hoeft niet zo’n camera als in het plaatje bovenin te gebruiken die
    die hangt zo te zien met soldeer aan elkaar 🙂
    suc6

    Geliked door 1 persoon

  2. Leukkkk! Je kunt het natuurlijk ook binnen doen op de eettafel of zo. Ik ben al aan het experimenteren geweest met eieren maar de foto’s waren niet goed kwa belichting. Er staan genoeg ideeën op internet ter inspiratie. Ik had nog bij Intratuin gekeken toen ik daar met de kleindochters was afgelopen weekend, maar die miniaturen zijn schreeuwend duur. Dus steeds maar in de kringloop zoeken of na de kerst als alles is afgeprijsd. Bedankt voor de link☺

    Geliked door 1 persoon

    • Dank je wel…

      haha ja dat klopt… ik ben nog ideetjes aan het uitproberen….

      en ja die poppetjes zijn bijna onbetaalbaar…. net zo onbetaalbaar als vindbaar in kringloops, maar heej opgeven is geen optie en bovendien heb ik geen haast 😉 Begin december ga ik naar Duiven, eens zien daar

      Geliked door 1 persoon

  3. Hee dat is leuk ! En Sint in de sneeuw bij jullie zie ik. Nu weet ik ook wat fotografen aan het doen zijn als ze op de grond liggen bij bv een dinky tot of legopoppetjes.
    Niet omver gekukeld dus maar serieus aan het werk.
    By the way proficiat met je jongste dochter

    Geliked door 1 persoon

  4. Leuk! En dan in de sneeuw is natuurlijk helemáál aardig. De bedoeling is zo klein mogelijke poppetjes zodat de omgeving enorm lijkt? Alleen het rondkijken naar geschikt materiaal is denk ik al een hobby op zich. Maar-eh…. ik sprak Jan van Haasteren vanmiddag, en hij begon zich zorgen te maken of je nog wel genoeg puzzelt! Ik heb hem gerustgesteld, maar ik weet niet of dat terecht was… 🙂

    Geliked door 1 persoon

  5. Van harte gefeliciteerd met je jongste zijn geboortedag.
    Je hebt geluk dat er sneeuw ligt en de sint en Zwarte Piet zo meer tot hun recht komen.
    Hier geen sneeuw, maar bakken water. Hans

    Geliked door 1 persoon

    • Dank je wel hoor….

      Jah dat kwam vanochtend heel mooi uit zo in de zon ook… en vooral omdat het eindelijk eens droog was en niet of nauwelijks waaide
      Je woont iets meer naar het zuiden en midden dus warmer ook hè

      Like

    • ja nou!

      Met al die daken waar hij niet meer op kan vanwege die ellendige zonnepanelen… steeds meer dichtgetimmerde schoorstenen vanwege de hoge energiekosten dankzij onze graaiende roverheid… verhongert en verdorst dat dier waar we bij staan…. vers gras, water noch worteltjes vallen hem nog ten deel … dus hou ik de vijver mooi dooi 🙂

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.