Midnight Walk Assen nr. 9c

We tellen alweer af… Nog 44 dagen… en dan is het 8 september…

Daphne en ik kijken er al weer enorm naar uit om in het donker te midden van 100-en anderen onze stad te gaan verkennen.  Nou zou ik na de bijna 10 jaar dat ik hier woon toch onderhand wel moeten kunnen zeggen dat ik de stad op mijn duimpje ken maar dat is niet zo.

De Midnicht-Walk-Assen heeft me tot dusver nog iedere keer verrast, aangenaam ook, je krijgt dingen te zien die je zowel verwacht als niet verwacht. De sfeer is altijd super en ondanks dat ik toch echt niet van de mensen-menigtes ben kan ik deze menigte prima handelen.

De route is zo’n 7-8 km lang en tijdens die route vind je zo’n 20 locaties met afleiding. Dat kan van alles zijn en de afgelopen keren zijn we meermalen zeer aangenaam verrast, ik herinner me vorig jaar het optreden van een 2-tal dames die opera- & operettemuziek zongen en daarbij door een andere dame op de piano begeleid werden, wel met humor zodat ook de niet-klassieke-muziek-liefhebbers er veel plezier aan zouden hebben. In een feeërieke setting met belichting in het bos, zo leuk!! Van één van de eerdere wandelingen herinner ik me een drumband die staande op een boot in De Vaart heerlijke meezingers speelden en dat Niels en ik toen een walsje dansten op straat terwijl het goot van de regen, pret dat we hadden!! Ook vind je tijdens de route diverse locaties met versnaperingen dus de inwendige mens komt ook niets te kort.

Net als voorgaande edities lopen we ook deze, de 9e, editie natuurlijk niet voor onszelf. 31 mei werd in de bibliotheek van De Nieuwe Kolk, waar de wandeling ook altijd start, Het Taalhuis geopend en zij zijn het goede doel waarvoor we in 2017 lopen in de hoop een prachtig bedrag binnen te halen. Het Taalhuis gaat de laaggeletterdheid aanpakken en dat is natuurlijk iets waar ik volledig achter kan staan.  (De voorgaande jaren liepen we voor:  2009 – Sportvereniging Bartje ~ 2010 Weggeefwinkel ~ 2011 Schaapskooi Ballo ~ 2012 Stichting Jarige Job ~ 2013 Hospice Alteveer, ~ 2014 Varen in Assen ~ 2015  Johannes Postgroep  ~ 2016 Stichting Leergeld Noord-Drenthe) .

Ik kijk er enorm naar uit, wat mij betreft mag het nacht zijn en bij het ontwaken 8 september glimlach
Dat duurt, zoals ik in het begin al schreef, nog 44 dagen… er is nog tijd zat om je in te schrijven en dat mij te laten weten zodat je gezellig met Daphne en mij mee kunt wandelen en de hoofdstad van Drenthe dan letterlijk en figuurlijk in een ander licht kunt komen bekijken.

18 gedachten over “Midnight Walk Assen nr. 9c

  1. Het lijkt me inderdaad reuze leuk zoiets, maar helaas véél te ver weg. Het gaat vast weer een heel bijzonder loop worden ! Bij voorbaat heel veel plezier gewenst.

    Like

    • Dat is het ook… ja helaas wel hè? Zeker nu er meer touwtjes zijn die jou dichter bij huis houden.

      Dank je wel hoor, komt vast helemaal goed.

      Like

  2. mogge Melody
    dus de stad blijft je verassen , zelfs in het donker , er zullen wel plekjes zijn waar je anders nooit komt
    het is een leuk als ook goed gebeuren en hopelijk halen de lopers flink wat op

    ik had gister een zonnige warme dag , een mooie wandeling , en nee ik ging niet in de 8 baan , zal daar ook niet naar binnen , wat een herrie pppffftt , gillende mensen en te luide muziek
    vandaag wat een rustdag , beetje stoffen en zuigen , de gemaakte foto’s bekijken en nu eerst een inhaal slag in de mailbox
    geniet de dag

    Like

    • Middag Karel…

      Ja altijd weer…. zeker weten, mooie woonhofjes en zo… mooie tuinen…
      Dat hoop ik ook…. gelukkig lukt tot dat nu toe elk jaar want er lopen altijd heel veel mensen mee.

      Wat heerlijk voor je. Ik hobbel op en neer tussen allerlei klusjes en mijn maandagmeneeer om wie ik me toch wel zorgen maak.

      Een rustdag is lekker, zit er voor mij nog ff niet in voorlopig….

      Doe je best, geniet waar mogelijk.

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.