WOT ~ Write On Thursday ~ #3

Irene’s  9e  WOT op 2 maart 2023 = “Zwak”

= = = = = = = = = =

 

Zonder uiterlijk vertoon stopt ze van binnen vingers in haar oren tijdens het zoveelste geraas. Woordenstromen die ze al van voor naar achter en terug kent: ‘jij? Jij bent niks! Jij kunt niks! Nu niet! Nooit niet!
Ze wacht gelaten op de volgende -minstens zo bekende- zin: ‘donder op, uit mijn ogen, ga naar je kamer, ik wil je voorlopig niet meer zien, wacht maar tot je vader thuis is’..
En daar komt die dan, die zin en dus mag ze met toestemming weglopen, de keuken uit, de gang in, de trap op en boven aangekomen de achterste kamer links.
Even later zit ze in de hoek met haar rug tegen 2 muren. Boek op schoot en de kofferpickup naast haar open en op geluidssterkte 5, zo zacht dat alleen zij het kan horen. Wat zal ze erop leggen? Abba? Tavares? Of toch maar Brenda Lee? Ze kiest voor de laatste want ook al snapt ze niets van wat er gezongen wordt in die andere taal, het gevoel dat die muziek haar geeft is wat ze nu nodig heeft.
“wacht maar tot je vader thuis is”?
Wacht jij maar tot ik groter ben!

= = = = = = = = = =

 

Heb én hou het goed  

40 gedachten over “WOT ~ Write On Thursday ~ #3

  1. Wat een nare herinnering zal dat zijn… en wat goed dat je denkt: ‘wacht maar, later als ik… ‘

    Off-topic, vind trouwens jouw lay-out en uitstraling van je blog errug mooiiiii

    Geliked door 1 persoon

    • Het is een herinnering… ik heb er geen emoties meer bij, dat heb ik (gelukkig) afgeleerd 😉
      Die gedachte heb ik nu niet meer, te oud voor inmiddels maar tegenwoordig denk ik ‘ach ja, jouw mening over mij… .en dus?”

      Dank je wel. (ik ben een wispelturig tiepje en ik freubel graag…dus tja hoe lang ik dit zal hebben tot ik het weer verander, is niet te zeggen… in 20 jaar bloggen zijn er 1000-en layouts geweest)

      Like

    • Ja dat klopt wel maar gelukkig heb ik er geen last meer van… ik heb mijn trucjes om ze ‘los’ te laten

      Dat klopt ook… meerdere waren er voor nodig maar het is gelukt

      Geliked door 1 persoon

  2. Ach Melody toch… eens temeer besef ik hoe dankbaar ik moet zijn voor mijn lieve ouders… Ik vind het toch zo erg en oneerlijk dat iemand dit een kind kan aandoen. En dan nog je ouder… Het is niet te vatten.

    Geliked door 1 persoon

    • Oneerlijk is het zeker …en leuk ook zeker niet maar het is inmiddels zovele jaren geleden dat ik er geen last meer van heb. Ze heeft wel ergere dingen uitgevroten en ik heb haar nooit gegund dat ze me kapot kreeg..

      Gelukkig kun jij het niet vatten!!!

      Like

  3. En ondertussen héb je het waargemaakt dat “wácht maar tot ik groot ben”.
    Daar mag je best wel trots op zijn. Er zijn mensen die een slechte jeugd als verontschuldiging gebruiken omdat ze een slecht mens zijn geworden, jij bent het bewijs dat je jezelf er overheen kunt tillen.

    Geliked door 1 persoon

    • Toen het plaatsvond wist ik niet beter… inmiddels ben ik 50 jaar verder ruim… dus nee geen last meer van, gelukkig niet, die luxe gunde ik haar so wie so al niet dus ben er al jaren klaar mee (weliswaar met hulp van witte en andersgekleurde jassen 😉 )

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.