Gouwe Ouwe

Photo Sunday was ooit één van de foto-uitdagingen in blogland waar ik elke week op zondag aan meedeed. Er waren ooit zoveel foto-uitdagingen dat je probleemloos elke dag wel aan 1 of meer mee kon doen.
Velen stopten, ik stopte ook, niet per definitie in die volgorde, maar ik hield 1 aan, die van mezelf: de tegentelling op dinsdag.

Zopas schoot het door mijn hoofd dus ik dacht: “bestaat dat nog, laat me eens gaan kijken”.
En zo waar, het bestaat nog, Noah Clarke is nog steeds actief en heeft ook nog deelnemers.

Het thema voor de week die vanaf vandaag geldt is “RED”, oftewel ‘Rood’, Nouhou daar kan ik vast wel iets mee dus kom, laat ik eens in mijn mediamappen duiken en zien wat ik tegenkom?!

Paddenstoelen zie ik bij 10-tallen maar heej het is geen oktober, ik blader even verder en zoe veel Zwarte Pieten en Sinterklazen maar ook veel kerstrood. Allemaal niet die tijd hè?!

Dus hou ik het bij een foto met een verhaal op een onvergetelijke datum, 8-10-2019.

 

Rond lunchtijd zat ik op een terras bij het Duurzaamheidscentrum hier in de stad. Die haan bleef me achtervolgen en tegen me schreeuwen en ik had maar geen idee wat er aan de hand was. En een dik uur later ging ik onderuit in de tuin van het ziekenhuis hier in de stad en lag ik in no time in een ambu met een hartinfarct bij een ambulancemedewerker die zei: “Zó geluksvogel! Wat een mazzel dat wij zo dichtbij waren want anders hadden we rechtsomkeert kunnen maken en een andere auto kunnen sturen”…
Die dag, dat zinnetje, alles dat volgde vergeet ik nooit meer, evenmin als de schreeuw van die haan, ik hoor ‘m nog!

 

 

Heb én hou het goed  

28 gedachten over “Gouwe Ouwe

  1. is dat alweer 4 jaar geleden , goh wat vliegt de tijd
    die haan kan dan wel tegen hebben staan schreeuwen , hij is wel een mooie haan
    en de foto is schitterend
    slaap wel

    Geliked door 1 persoon

  2. Misschien had de haan toch iets aan je gemerkt , je weet maar nooit, in ieder geval mag je hem dankbaar zijn want mede door die achtervolging was je dichtbij het ziekenhuis.

    Geliked door 1 persoon

  3. Wat een nare herinnering Melody. Ik herinner mij nog waar ik zat toen ik het las. Ik was erg geschrokken… Gelukkig goed afgelopen. Je mag er niet aan denken.
    De kop van de haan is prachtig. De herinnering daarentegen niet.

    Geliked door 1 persoon

    • Ja best wel en toch ook weer niet want wat is er veel veranderd sindsdien, ten goede ook. (we roken bijv allebei niet meer sinds die dag)

      Oeps ja dat geloof ik wel, Ja zeker.

      Dank je wel,

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.