1000 Vragen aan jezelf #17


Bij Satur9 kwam ik het tegen…

St@@rtje startte met mij

Ik startte 5 oktober HIER

 

Deel #17 kent de volgende 10 vragen:

xxx
161. Ben je een honden- of een kattenmens?
(Geen van) Beide.
We hebben 1 woefel en 3 poezels. Het aantal is minder dan decennialang gebruikelijk was omdat we na Precious’ & Brego’s overlijden (afgelopen juni)… en het ontdekken van de ziekte bij woefel Vanyar (dus dure medicatie, speciaal voer etc)… besloten ons 4-voeteraantal niet te vergroten vanwege de kosten die dat met zich mee brengt.
Toch is de deur niet 100% dicht, mochten we tegen een ‘drama’ aanlopen dan is het dier welkom.

162 Hoe laat je merken dat je iemand aardig vindt?
Zijn daar manieren voor dan, is het niet zo dat dat automatisch gaat, heb geen idee hoe ik dat ‘bewust’ zou moeten doen / laten.
Ik heb, naar verluidt, ogen die boekdelen spreken en mijn stem kan druipen van sarcasme dus ik denk dat mensen het snel genoeg merken of ik ze wel of niet aardig vind.  Bovendien ontbreekt het mij aan ieder spoor van -hoe heet zoiets- om met jou in gesprek te gaan als jij mij tegenkomt en aanspreekt terwijl ik jou niet aardig vind.

163. Met welke reden eet je?
Omdat het brandstof is voor de motor die mijn lichaam draaiende moet houden.

164.  Dans je voor de spiegel?
Nee, kan me ook niet heugen dat ooit wel gedaan te hebben.

165. Waarin ben je anders dan andere mensen?
In alles. Ieder mens is uniek. Iedereen draagt een rugzak waarvan de inhoud uniek en medebepalend is voor de persoon die je per moment bent.

166. Welke jeugdfilm zou je kinderen aanraden?
The Golden Compass

167. Blijf je tot het laatst op feestjes?
Ik ga er met geld toe nog niet eens heen, dus de laatste zijn zal niet gebeuren.

168. Welk nummer heb jij de laatste tijd grijs gedraaid?
Geen. Ik heb geen nummers die ik zo vaak draai dat van ‘grijs’ sprake is. Er is veel mooie muziek maar ook veel afschuwelijke. Daartussenin zit muziek die ik mooi vind. Wat ik daarvan beluister hangt af van mijn stemming op het moment zelf.

169. Oefen je voor een telefoongesprek?
Nèèè, waarom zou ik ?
In mijn beleving ga je tijdens dat oefenen al uit van bepaalde antwoorden en reacties van je gesprekspartner (op basis waarvan?) en is daarmee alle kans op een open gesprek vervlogen.
Alle andermans afleerpogingen vroeger ten spijt, spreek ik vóór ik denk.  Al is mijn reactie dan nog zo krom, ’t is recht door zee. Vanuit ’t hart en niet vanuit ’t verstand reageren is misschien wel niet altijd even handig -noch sociaal gewenst- maar wel des Ko’s.

170.  Wanneer heb je voor het laatst gehuild bij anderen?
Man’s verjaardag -4 juni 2020- toen de dierenarts Brego en Precious liet inslapen.

 

 

24 gedachten over “1000 Vragen aan jezelf #17

  1. Oh, dat is geen fijne herinnering aan je man zijn verjaardag. Wij hebben ook twee poezels moeten laten inslapen. Vele jaren geleden, maar ik denk toch af en toe nog aan dat moment.

    Geliked door 1 persoon

  2. Weer leuke vragen aan jou. Ik hou van mooie rustig muziek. Dit is mijn ding. Ik ben konijnen mens. Haha… Maar hoewel ik ben gek op honden. Onze ouders van toen hadden altijd honden gehad. Liefste was Golden retriever. Schat van hond. Fijne week. XX

    Geliked door 1 persoon

    • Ja zitten wel leuke tussen inderdaad…. dat zal de komende tijd wel vaker voorkomen ook denk ik 😉

      We hebben wel voorkeuren en dat is ook oké.. net als dat geen mens gelijk is, is een dier dat ook niet, ze hebben allemaal een eigen identiteit en persoonlijkheid . Onze ouders hadden ook altijd honden en katten en vogels

      Dank jullie wel, hetzelfde gewenst x

      Like

  3. ha Melody,

    mooi weer… al die “ontboezeningen” (ik weet het juiste woord niet)
    Het zijn echt goeie vragen.
    We hadden vorig jaar het spel “Vertellis” en met een paar mensen is dat ook heel leuk om te doen.

    Groetjes!

    Geliked door 1 persoon

    • Ha Marlou

      99% goed hoor dat woord, een n moet een m zijn … ontboeZemingen …

      Ja toch…. en niet weten wat er komt is extra leuk …

      Zwaaiiiii

      Like

  4. Goede morgen Melody, ik vind honden en katten beiden leuk, maar ik heb altijd een kat genomen omdat die makkelijker zijn volgens mij, ik hou wel van wandelen, maar drie keer per dag verplicht ook met slecht weer, nee dat is me teveel en ik zou een hond niet tekort willen doen. Mijn katten hebben altijd een kattenbak binnen gehad en een deurtje om zelf naar buiten/binnen te kunnen gaan. De kinderen hebben toen ze klein waren ook zelf dieren gehad, twee keer een cavia, twee keer een konijntje en een keer een hamstertje. Ik vind het belangrijk dat kinderen met dieren opgroeien en er verantwoordelijkheid door leren. Ik wens je een fijne maandag toe.

    Geliked door 1 persoon

    • Goedemorgen Haba

      Snap ik wel hoor…. enne 3x per dag met een hond is te weinig (vind ik althans) … hier wordt er minimaal 5x pre dag mee gewandeld… Onze kinderen en wij zelf, sleepten ook van alles aan

      Dank je wel, jij ook.

      Like

  5. 162 Als ik iemand niet aardig vind, dan merkt hij/zij het wel (-: Wat je ziet, is wat je krijgt. Uiteraard kan ik wel beleefd zijn wanneer dat nodig is. Maar gezellig wordt het niet.
    164 Dansen voor de spiegel? Hahaha. Het idee.
    167 Blijf je tot laat op feestjes? *proest* Ik vier niet voor niks nooit m’n verjaardag.
    169 Oefen je voor een telefoongesprek? Ik kom niet meer bij… En dan die nuchtere antwoorden van jou. Heerlijk!
    Dikke liefs ♥

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.